Najlepsza filmowa muzyka - subiektywne zestawienie 25 utworów

20:50

Zadanie było niełatwe. Wybrać 20 najlepszych soundtracków i stworzyć z nich ranking. Spisując kolejne tytuły i przesłuchując coraz to więcej kawałków doszłam do wniosku, że 20 pozycji to wciąż za mało! Specjalnie dla Was wyłoniłam więc 25. Kolejny problem pojawił się podczas ich hierarchizacji. Bo niby na jakiej podstawie genialny utwór z "Grease", "Her" czy "Misji" ma być wyżej albo niżej w zestawieniu niż np. kawałek z "Forresta Gumpa"? Nie wiem. Ułożyłam je tak jak czułam, dlatego reklamacji nie przyjmuję...;)



25. GWIEZDNE WOJNY

Kultowa seria, której jednak nie zaliczam do swoich ulubionych. Mimo wszystko muzyczny temat wiodący jest mi bliski i otwiera ranking najlepszych soundtracków.



24. TAŃCZĄCY Z WILKAMI
Filmu nadal nie widziałam. Znam zaledwie urywki. Ale i tym razem ścieżka dźwiękowa to zupełnie inna bajka...:)

23. ABSOLWENT

Przedstawiać nie trzeba. Ani filmu, ani muzyki.



22. INTO THE WILD

Niezwykły film, niesamowita historia (prawdziwa!), świetny soundtrack.



21. INDIANA JONES

Kolejny temat przewodni kolejnej serii. Bo kto się oprze Indianie...? :>



20. JAMES BOND

Bohater idealny. Sprytny, inteligentny, czarujący. Muzyka nie może być gorsza. Nie ma chyba osoby, która nie znałaby tego kawałka! :D



19. GREASE

Pierwszy film do potupania nogą. Nie sposób oglądać go i nawet nie drgnąć! :)



18. ZAPACH KOBIETY

Niesamowita kreacja Ala Pacino i fenomenalna scena tanga!




17. DOBRY, ZŁY I BRZYDKI
Nie należę do fanów westernów. Zwykle opowieści te oglądam dość rzadko i pobieżnie. Ale mam kilku swoich ulubieńców. Głównie cenię ich właśnie za fantastyczną muzykę! Pierwszy przykład poniżej :)




16. AMELIA

Czy jest ktoś, kto tego nie lubi?



15. TOP GUN

Totalny klasyk. Tak film, jak i muzyka.
[PS Uprzedzam - nie, nie jestem fanką Toma Cruise'a ;)]



14. SIEDMIU WSPANIAŁYCH

I oto kolejny soundtrack z westernu. Geniusz!



13. ROCKY

Numer rzekomo pechowy, ale Rocky to urodzony zwycięzca. Sama muzyka o tym świadczy! :]



12. ONCE

Oglądałam ten film daaaawno temu. Nie byłam do niego szczególnie przekonana. Ale po seansie zmieniłam zdanie! Sama historia jest genialna. Jej bohaterowie również. Co najlepsze on nie jest żadnym przystojniakiem, jej nie uznalibyśmy za hollywoodzką piękność, a ich losy to bardziej gorzka niż słodka opowieść o życiu i miłości. Jednak cały klimat budują tutaj nie tyle dialogi, co właśnie muzyka. Ona jest trzecim głównym bohaterem.
I przyznam szczerze, że to był chyba jedyny punkt rankingu, w którym nie wiedziałam którym z utworów podzielić się z Wami [polecam cały soundtrack!].



11. LOVE STORY

Tego filmu nie widziałam. Ale wiodącego kawałka nie sposób nie znać.... Kojarzycie?



10. FORREST GUMP

Uwielbiam ten film! Jest pełen emocji. Wszystkich! A dobroduszność głównego bohatera rozkłada mnie na łopatki. Za każdym razem! :-)

9. OJCIEC CHRZESTNY

Znowu klasyk. I znowu cudowna muzyka. Absolutnie kultowa!





8. TANGO
Film mam na liście "do nadrobienia", ale utwór Zbigniewa Preisnera to jedna z moich perełek.




7. DIRTY DANCING
Tego filmu nie mogło zabraknąć w moim zestawieniu. I tej piosenki! :D



6. BANDYTA

Tak film, jak i muzykę polecam każdemu!!!



5. ONA
Najnowsze odkrycie. Niezwykłe!


4. ATLAS CHMUR
Film jest badziewny! Do granic możliwości. Nudny, nijaki, zdecydowanie za długi. Ale soundtrack chodzi za mną już od ponad roku! Ewidentnie jest jakaś magia w tych nutach....:)


3. NIETYKALNI
Niezwykła historia (prawdziwa!), świetna muzyka. Która również - jak ta z "Atlasu chmur" - czaruje.

2. GLADIATOR

Piękny film, fenomenalny kawałek. Więcej mówić/pisać nie trzeba.




1. MISJA

Mój faworyt! Od zawsze. Na zawsze (chyba)!
[Dla mnie taka właśnie melodia jest grana w niebie...:-)]




You Might Also Like

15 komentarze

  1. Wow! Aż mi się wierzyć nie chce, ale właściwie pod całością mogłabym się podpisać. No i podziwiam za to, że udało Ci się ponumerować te utwory. Chyba nie dałabym rady tego zrobić.

    "Tańczącego z wilkami" obejrzyj koniecznie! Książka nuuuuuudna, ale film genialny!

    'Once" też uwielbiam - za całokształt. A z utworów wybrałabym "If You Want Me".

    Dorzuciłabym coś z "Nędzników" i "Song Of The Lonely Mountain" z "Hobbita". I "Skyfall" (choć trochę mi się już znudziło). I jeszcze coś ze "Slumdoga". I z "Uwierz w ducha". I z "Piratów z Karaibów". :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha! Dorzucić można jeszcze naprawdę wiele - tak ze staroci, jak i nowszych produkcji (jestem totalnie zauroczona ścieżką dźwiękową "Strażników Galaktyki" czy "Zacznijmy od nowa"). Kto wie, może wkrótce powstanie druga część rankingu...? ;)

      Usuń
  2. ze swojej strony polecam porozmawiaj z nią, niebo nad saharą, babel

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo tych utworów mi się podoba!
    Zgadzam się z Tobą w 100% odnośnie podsumowania filmu "Atlas chmur". Tego filmu to już nigdy nie chciałbym oglądnąć, ale muzykę mógłbym słuchać wielokrotnie:-)
    Mógłbym do tej listy dorzucić m.in. E. Morricone "Le vent le cri" oraz "Chi Mai" z filmu "Zawodowiec". Bardzo podoba mi się "Time" Hansa Zimmera (kawałek z filmu "Incepcja")

    OdpowiedzUsuń
  4. moim zdaniem szału nie ma, dobry soundtrack w wyżej wymienionych to tylko gladiator. a po czym możemy to stwierdzić ??? nawet kiedy laik usłyszy wybrany dźwięk z filmu od razu powie : chodzi o to ze większość jest znana bo słyszy sie to na każdym kroku i z jakiegoś powodu okrzyknięto chłam hitem. powiedzcie gdzie z wolnej stopy usłyszymy soundrack z gladiatora czy book of eli, albo man on fire????

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam obejrzeć, a potem raz jeszcze obejrzeć zwracając baczną uwagę na muzykę, film Ostatni Mohikanin, to jest absolutna perełka wśród muzyki filmowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie mogę się kłócić ale uważam że nie ma lepszej muzyki od ostatniego mohikanina

      Usuń
  6. Dodała bym jeszcze utwór Hansa Zimmera pt. "time". Ostatnio grał koncert w Łódzkiej Atlas arenie, było magicznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Django! Od dawna żadnego soundtracka tak długo nie słuchałem.

    OdpowiedzUsuń
  8. No i rzecz jasna całe "Interstellar" Hansa Zimmera - wręcz obowiązek dla uszu:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszy mnie twój wybór (szczególnie numer 1)
    "Nella Fantasia" ("In My Fantasy") to utwór wykonywany w języku włoskim,
    oparty na motywie "Oblasa Gabriela" z filmu "Misja" (1986). Z muzyką kompozytora Ennio Morricone i tekstem Chiary Ferraù (pierwsze wykonanie: Sarah Brightman)
    Miałem przyjemność przetłumaczyć go na język polski:

    "W wyobraźni"

    W mojej wyobraźni widzę sprawiedliwy świat,
    tam wszyscy żyją w pokoju i szczerości.
    Marzę o duszach, które są zawsze wolne,
    podobne przepływającym obłokom,
    pełne człowieczeństwa w głębi duszy.

    W mojej wyobraźni widzę świetlany świat,
    tam nawet noce są mniej mroczne.
    Marzę o duszach, które są zawsze wolne,
    podobne przepływającym obłokom,
    pełne człowieczeństwa.

    W mojej wyobraźni istnieje ciepły wiatr,
    który wieje w miastach, jako przyjaciel,
    o duszach, które są zawsze wolne,
    podobne przepływającym obłokom,
    pełne człowieczeństwa w głębi duszy.

    Tu w wykonaniu:
    Jackie Evancho - Nella Fantasia W wyobraźni Tłumaczenie polskie

    (wystarczy wkleić w Google i jako jedyny wyskoczy - gdy admin nie puszcza linków)
    https://www.youtube.com/watch?v=NCC9r0dl8Zw

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko OK ale gdzie u licha jest ostatni mohikanin i jego epicki soundtrack?

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie by było, gdyby były duże możliwości, aby takiej muzyki słuchać w najlepszych warunkach. Proszę zerknąć sobie na stronę https://www.oleole.pl/glosniki-przenosne,_Platinet.bhtml Tam znajdziecie fantastyczne głośniki przenośne, które zdecydowanie coś takiego Wam ułatwią. Pamiętajcie o tym.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z twojego zestawienia najbardziej podoba Mi się Nino Rota świetna muzyka do filmu ojciec chrzestny.

    OdpowiedzUsuń