Najlepsze filmy dla dzieci i młodzieży - TOP 5

09:00

Już jako dziecko kochałam kino! Niektóre filmy mogłam oglądać setki razy. Nie wszystkie były produkcjami stricte dla dzieci, bo seria "Naga broń" niekoniecznie jest dobrym wyborem dla 10-latki, ale co tam! Z okazji Dnia Dziecka przygotowałam jednak przyzwoitą listę tytułów dla starszych i młodszych dzieciaków. Przed Wami moje TOP 5!


Śmiem twierdzić, że poniższe tytuły nie będą dla Was zaskoczeniem. Większość z nich to kultowe produkcje dla osób, których dzieciństwo przypadło na początek lat 90. Ja przyznaję, że mam do nich dość duży sentyment. Co więcej, bardzo chętnie obejrzałabym je i dzisiaj!

1. UWOLNIĆ ORKĘ
Absolutny hit! Nieco zadziorny nastolatek ma na bakier ze szkołą. W ramach buntu niszczy pobliskie oceanarium. Za karę musi naprawić wyrządzone szkody. Niespodziewanie, w czasie sprzątania paskudnego graffiti, zaprzyjaźnia się... z orką! Cudowna opowieść o przyjaźni i dobrym wpływie zwierząt na ludzi. 

(Źródło: teleman.pl)

2. PODRÓŻ ZA JEDEN UŚMIECH
Prawdziwy klasyk! Na tym filmie bawili się moi rodzice, ale i ja z bratem nie raz zasiadaliśmy przed telewizorem, by zobaczyć przygody Poldka i Dudusia. Chyba wtedy złapałam też bakcyla do podróży. Polecam szczególnie wakacyjną porą.

(Źródło: lodz.wyborcza.pl)

3. KARATE KID
Jako że nad życie kochałam filmy z Brucem Lee czy JCVD, nie mogłam nie zobaczyć "Karate kid". Obraz jest nieco starszy od pozostałych - powstał w 1984, ale za czasów mojego dzieciństwa dość często gościł w TV. I co tu dużo mówić, chyba za każdym razem go oglądałam z takim samym zapałem!

(Źródło: teleman.pl)

4. JUMANJI
Fantastyczna mieszanka kina akcji i produkcji familijnej z rewelacyjnym Robin Williamsem i młodziutką Kirsten Dunst w rolach głównych. Tyyyle emocji jest w tym filmie! Po pierwszym podejściu do "Jumanji" sama chciałam mieć taką grę, choć kryło się w niej wiele niebezpieczeństw. Kolejny przykład tego, że dobre filmy nigdy się nie starzeją.

(Źródło: wicktedhorror.com)

5. KRÓL LEW
Tego nie mogło zabraknąć w zestawieniu! Mam wrażenie, że to najważniejszy film dla wszystkich, którym przyszło dorastać w latach 90. Historia osieroconego Simby, który dorasta otoczony wspaniałymi przyjaciółmi, a z czasem zakochuje się oraz zyskuje siłę i męstwo, by pokonać mściwego stryja - Skazę, skradła wieeeeele serc. I chyba wszyscy płakali na seansie "Króla Lwa" na scenie śmierci Mufasy. Niesamowite kino! <3

(Źródło: hbo.pl)

You Might Also Like

0 komentarze