Mikołajkowy konkurs

20:15

Urodziny bloga za nami, Mikołajki tuż tuż. Z tej okazji mam dla Was konkurs. Szczególnie ucieszą się miłośnicy muzyki filmowej, ponieważ do wygrania są... 3 płyty filmowych dźwięków, które wybrał Tomasz Raczek! :-)


Album „Tomasz Raczek. Sztuka Słuchania Filmów. Przeboje” to kompilacja szesnastu utworów z całego świata, znanych z małego i dużego ekranu. Jakie utwory znalazły się na trackliście? Wśród najpopularniejszych przebojów takich jak „Singing in the rain” Gene'a Kelly na płycie są również mniej znane piosenki: „Don’t Let Me Be Misunderstood” Santa Esmeraldy (tytułowy utwór filmu „Kill Bill vol.1”) czy „Roztańczone nogi” (z filmu „Hallo Szpicbródka”) w brawurowym wykonaniu niekwestionowanej gwiazdy  polskiego ekranu Ireny Kwiatkowskiej.

Co zrobić, by wygrać jeden z egzemplarzy? Być fanem profilu Okiem Kinomaniaka i odpowiedzieć na poniższe pytanie konkursowe:

"Która filmowa piosenka jest Twoją ulubioną i dlaczego?" 


Do swoich kreatywnych odpowiedzi - zostawianych tutaj lub w komentarzach pod postem na Facebooku - możecie dodawać link do ukochanego utworu, tłumacząc dlaczego właśnie ta, a nie inna piosenka jest Waszą ulubioną :-)

*W przypadku odpowiedzi na blogu dodawajcie swoje imię oraz adres e-mail! (Ułatwi to późniejszy kontakt ze zwycięzcami)

Odpowiedzi przesyłajcie do 6.12 (sobota) do godziny 20:00. W niedzielę do południa zostaną opublikowane wyniki, a do trójki szczęśliwców wyślę płyty sponsorowane przez Wytwórnię Muzyczną MTJ.


Patronat nad płytą objęli: Kino Polska, Kino Polska Muzyka, FilmBox, RMF Classic, Gala, Polska The Times, polki.pl, Helios oraz Kino Konesera. 

You Might Also Like

16 komentarze

  1. https://www.youtube.com/watch?v=D1ZYhVpdXbQ

    apteacher@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. PS Anna
    A dlaczego? Bo ociepla kazdy deszcz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Malwina
    aniwlamtanaw@gmail.com

    https://www.youtube.com/watch?v=wJRh0PlWB6g

    Piosenka z francuskiego filmu "Nie martw się o mnie". Aaron - U Turn Lili. Przepiękna, mądra, nastrojowa.
    Moje dwa ulubione cytaty z niej:

    "Lili, you know there's still a place for people like us
    the same blood runs in every hand
    you see it's not the wings that make the angel"

    "don't become a ghost with no colour
    Cause you're the best paint, life ever made"

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudny wybór, bo dużo tego. Jeszcze więcej mam ulubionych "melodii filmowych", ale stawiam na piosenkę, która długo siedziała mi w głowie po obejrzeniu filmu 'closer' :
    https://www.youtube.com/watch?v=5mgEjUbIZ2k

    gabrielamzaborska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam piosenkę Pretty Women - w wykonaniu Roya Orbisona jest piękna ale w wykonaniu Quo Vadis to po prostu coś wspaniałego i zawsze mnie rozkręca
    wolekpiotr@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. to trudny wybor, bo, dużo, tego, jeszcze, więcej, uluiboinych, meloedii, filmowych, ale, stawim, na, piosenkne, która, długo, siedzila, mi w glowie, po obejrezniu, film, closer, marek666-77@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. https://www.youtube.com/watch?v=zQME-ChSwNM
    przepiękna melodia jak raz wpadnie w ucho to wypaść nie może
    moja ULUBIONA i dla mnie lepszej nie ma.

    alavip85@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Sound of Silence z Absolwenta
    Bo wyraża więcej niż tysiąc słów.

    OdpowiedzUsuń
  9. https://www.youtube.com/watch?v=2q9_ZEtuTR8
    Nie wiem czemu ale od razu przyszła mi do głowy ta piosenka. Oglądałam ten film parę razy i dzięki tej piosence poznałam super zespół.

    OdpowiedzUsuń
  10. https://www.youtube.com/watch?v=5kHH6LJpEbQ
    klaudiam10@onet.pl

    Przyznam się bez bicia, że być może to niepoprawny wybór, bo jest przecież tyle innych cudownych utworów (stąd moje długie wahanie między 'Your song' Johna pojawiające się w 'Moulin Rouge', za to, że zawsze mam poczucie i nadzieję, że to jest prawdziwie moja piosenka, jako najpiękniejszy wyraz miłości, a "You only live twice' do sławetnego Bonda w wyk. Nancy Sinatry, za prawdę w słowach i płynącą po obłokach sekcję smyczkową. Postanowiłam jednak nawiązać do tytułu konkursu ('mikołajkowego' konkursu ;) i wybrałam 'Somewhere in my memory' J.Williamsa do filmu 'Kevin sam w domu'. Dlaczego? Bo daje mi powrót do idealnego, ciepłego i bezpiecznego dzieciństwa. Bo przynosi mi najwspanialsze wspomnienia mojego życia z najpiękniejszego okresu w roku. Bo sprawia, że pamiętam o bliższych i dalszych oraz o sensie istnienia świąt. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim ulubionym utworem z filmu jest piosenka "Can you feel the love tonight" Eltona Johna.
    Jest to utwór z filmu animowanego "Król lew". Zawsze, gdy ją słyszę, uśmiecham się do wspomnień z dzieciństwa i do tego pięknego filmu.

    https://www.youtube.com/watch?v=W9_nXlvY6Io

    nan.boruta@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Moją ulubioną piosenką filmową jest "Atlas" Coldplay'a do filmu "Igrzyska Śmierci: W pierścieniu ognia". Utwór ten w pełni oddaje ponury charakter filmu oraz tragizm sytuacji i głównej postaci, która mimo przeciwności i paraliżującemu strachu musi wykrzesać z siebie siłę i odwagę do walki o życie swoje oraz swoich najbliższych. Za każdym razem, gdy słucham tego utworu, przy fragmencie "show me the way Lord, cause I'm about to explode" mam przed oczami przerażoną Katniss, która mimo wyczerpania i trudności w znalezieniu sensu przytłaczających wydarzeń nadal robi wszystko co w jej mocy, aby złowrogim władzom nie udało się osiągnąć celu.

    https://www.youtube.com/watch?v=Lh3TokLzzmw

    ula.michalowicz@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie
    Moim jednym z ulubionych, jest ,,I've seen it all" z filmu ,,Tańcząc w ciemnościach'' z grającą tam i śpiewającą Björk. Utwór ten ma swój unikatowy klimat, jest tajemniczy, po części niewinnie i naiwnie radosny, po części smutny i przygnębiający, jednak powodujący ciarki na całym ciele, sprawiając, że serce szybciej pompuje krew i tym sposobem wkracza się przez utwór do filmu i na odwrót. Emocjonalność Björk i dźwięki otoczenia plus dialog w utworze sprawia, że jest jeszcze bardziej prawdziwy i przemawiający na wyobraźnię i emocje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. https://www.youtube.com/watch?v=BEm0AjTbsac

    Moim ulubinym utworem jest "The Misty Mountains Cold" z filmu The Hobbit. Kiedy pierwszy raz usłyszałam te dźwięki poczułam dreszcze, obserwowałam jak włosy na rękach "stają dęba" (a było to w kinie, odsłuch był niesamowity). Byłam zachwycona, szczególnie pięknymi, męskimi głosami. Jestem bardzo wrażliwą osobą, na co dzień również śpiewam (amatorsko, ale zawsze coś ;)), a ta piosenka wyjątkowo poruszyła moje serce. Od tamtej pory jest na mojej playliście ukochanych utworów i chyba nigdy mi się nie znudzi.
    Pozdrawiam, Aleksandra.

    ola.ban94@gmail.com

    OdpowiedzUsuń