55. Krakowski Festiwal Filmowy: zapowiedź

09:23

Warszawę kocham całym sercem. Ale to Kraków jest polską stolicą kultury. Bez dwóch zdań! Tam właśnie lada moment, bo już w tę niedzielę (31.05), rozpocznie się 55. edycja Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Impreza ma to do siebie, że prezentuje filmy z 4 bloków tematycznych, w których skład wchodzi: kino polskie, dokumenty, produkcje muzyczne oraz krótkometrażowe. 

(Źródło: materiały prasowe)

W tym roku wezmę udział w tym festiwalu. Po raz pierwszy! I będzie to mój drugi wyjazdowy festiwal (po świetnym, łódzkim evencie pt. Kamera Akcja, o którym przeczytacie TUTAJ). Co prawda wpadnę tylko na weekend, ale już dziś mogę oglądać produkcje znajdujące się w festiwalowym programie. Co więcej, kilka z nich zrecenzuję specjalnie dla Was, żebyście wiedzieli, których tytułów nie można przegapić! :)

(Źródło: youtube.com)

W rozkładzie jazdy 55. KFF znalazły się takie filmy jak: "Dokument", "Mów do mnie", "Kurt Cobain: Mountage of Heck", "K2. Dotknąć nieba" czy "Z łóżka powstałeś". Dlaczego warto je zobaczyć? Bo poruszają istotne tematy, są atrakcyjne wizualnie, po prostu inne, świeże. Powstały dzięki młodym twórcom. Albo ludziom, którzy nie zajmują się wyłącznie komercyjnymi produkcjami. Czytając opisy filmów z tegorocznej odsłony krakowskiego eventu naprawdę trudno było mi wybrać tych kilkanaście tytułów, które zamierzam zobaczyć. Zresztą sami się o tym przekonacie, gdy wejdziecie w zakładkę FILMY na stronie KFF.



(Źródła: materiały prasowe)

Mnie najbardziej fascynują produkcje muzyczne i krótkometrażowe. Na pierwsze złapałam bakcyla po rewelacyjnym dokumencie od Spectatora pt. "O krok od sławy" (o nim więcej przeczytacie TUTAJ), na drugie przychylniej spojrzałam po tegorocznej odsłonie festiwalu "Łodzią po Wiśle", na którym to zobaczyłam kilka ciekawych obrazów autorstwa studentów Łódzkiej Filmówki.


(Źródło: youtube.com)

Cały program Krakowskiego Festiwalu Filmowego dostępny jest TU. Oczywiście w ramach KFF zorganizowano wydarzenia towarzyszące. A wśród nich wystawy zdjęć, koncerty (Fisz!!!), spotkania z filmowcami, Noc Wideoklipów itp. Więcej dowiecie się STĄD.

To z kim widzę się w Krakowie? :)

(Źródło: materiały prasowe)

You Might Also Like

0 komentarze