Serialowe podsumowanie roku 2019

21:03

Od jakiegoś czasu chętniej i znacznie częściej sięgam po seriale. Stare, nowe, polskie, zagraniczne. Przeróżne! Po raz kolejny zabrałam się więc za serialowe podsumowanie roku. A ten rok był intensywny! Zobaczyłam 16 nowych tytułów serialowych oraz 6 kontynuacji (nowych sezonów). W dodatku, po raz pierwszy w życiu, obejrzałam "How I met your mother". I to od deski do deski!


(Źródło: pl.freepik.com)


NAJLEPSZE SERIALE ZAGRANICZNE
EUFORIA (HBO)
Sztos! Przejmująco realny, a zarazem niezmiernie wstrząsający i smutny serial o nastolatkach XXI wieku. Obraz mnóstwa pułapek czyhających na młodych ludzi poszukujących drugiej połówki, własnych pasji, pomysłu na swoją przyszłość. To także mocno poetycka, wizualnie przepiękna produkcja o walce z uzależnieniem. Chapeau bas dla całej ekipy za świetny scenariusz, genialny casting, bardzo dobrą młodą obsadę, ale i muzykę, zdjęcia, montaż. To jak dla mnie chyba najlepszy serial roku!

PS Fajnym zabiegiem jest rozpoczynanie każdego odcinka króciutkim zarysowaniem jednego z głównych bohaterów.
(Źródło: wprost.pl)

NIEWIARYGODNE (NETFLIX)

Kryminalna opowieść na faktach. Historia młodej kobiety, której tak władze, jak i najbliżsi, nie wierzą, że została zgwałcona. Zagadkę jak było naprawdę próbują rozgryźć dwie policjantki. Różni je niemal wszystko: temperament, sposób pracy, doświadczenie zawodowe. Decydują się jednak na współpracę, by doprowadzić sprawę do końca. Świetny duet Toni Collette-Merritt Wever i sporo emocji - warto nadrobić!


(Źródło: spidersweb.pl)

ROK ZA ROKIEM (HBO)
Kolejna genialna produkcja HBO! "Rok za rokiem" połknęłam niemal w całości, za jednym zamachem. To obraz o tym, jak media społecznościowe, rozwój technologii i szerzący się populizm mogą w bardzo krótkim czasie zmienić naszą rzeczywistość. Przerażający! Ale i niesamowicie ciekawy. Bardzo, ale to bardzo czekam na ciąg dalszy!

(Źródło: wprost.pl)

CZARNOBYL (HBO)
Kolejna produkcja, którą śmiało można nazwać "serialem roku". Tytuł, o którym każdy słyszał. Ba, i który niemal każdy obejrzał. Serial nie dość, że otrzymał bardzo wysokie noty w rankingach publiczności (9/10 Filmweb, 9.5/10 IMDb, 96-98% Rotten Tomatoes), to jeszcze zgarnął dwa Złote Globy (za najlepszy serial limitowany oraz dla najlepszego aktora drugoplanowego w serialu limitowanym). Genialny tak aktorsko, jak i realizacyjnie. Trzyma w napięciu do ostatniej minuty. Recenzję miniserialu przeczytacie TUTAJ.


(Źródło: naekranie.pl)

FORMUŁA 1: DRIVE TO SURVIVE (NETFLIX)

"Formuła 1: Drive to survive" jest dla mnie największym serialowym zaskoczeniem tego roku. To fenomenalny dokument o najpopularniejszym wyścigu rajdowym, który... nigdy mnie nie interesował. Kompletnie nie znam się na samochodach, nie śledzę informacji o F1, a ta produkcja wciągnęła mnie niesłychanie. Do tego stopnia, że nie mogłam doczekać się odpalenia kolejnego odcinka i naprawdę czekam na drugi sezon!
Ogromną zasługą tego mojego (i nie tylko mojego!) rozkochania w tym serialu jest pomysł. I rewelacyjny montaż. Fragmenty wyścigów są tu sprytnie poprzeplatane materiałami z backstage'u, wywiadami z kierowcami, szefami ich zespołów czy komentarzami dziennikarzy. Poznajemy i poszczególne drużyny (sprzęt, wewnętrzne konflikty, rywalizację między kierowcami), jak i sylwetki najważniejszych kierowców Formuły 1. Emocje gwarantowane!

(Źródło: f1fanklub.pl)

NAJLEPSZY SERIAL POLSKI

CHYŁKA: ZAGINIĘCIE (TVN)
W tym roku trochę odpuściłam polskie seriale. Po kilku zeszłorocznych niewypałach ("Ultraviolet", "Pułapka") mocno okroiłam liczbę rodzimych produkcji serialowych, które mogłam obejrzeć. Zdecydowałam się jedynie na dwa tytuły (nie licząc "Watahy", której 3-ci sezon ruszył dopiero w grudniu), oba TVN-owskie: "Odwróceni. Ojcowie i córki" oraz "Chyłka: Zaginięcie". O ile pierwszy dość mocno mnie rozczarował, tak drugi był dużym zaskoczeniem. Genialna opowieść kryminalna. Pełna napięcia, dramatyzmu. Ze świetną kreacją Magdaleny Cieleckiej, której bohaterka choć odrzuca, to jednak paradoksalnie przyciąga. Więcej o serialu przeczytacie TU.


(Źródło: antyradio.pl)

CIEKAWE PROPOZYCJE SERIALOWE 

AFTER LIFE (NETFLIX)
Słodko-gorzka propozycja Netflixa o zmaganiach ze stratą. Chyba jedyny (jak dotąd) obejrzany przeze mnie serial o żałobie. Smutny, ale i komiczny. Z pewnym promyczkiem nadziei. Naprawdę dobry, szczególnie dzięki świetnej grze Ricky'ego Gervaisa.

(Źródło: serialowa.pl)

STATUS ZWIĄZKU (HBO)
"Status związku" to miniserial HBO, który trudno nazwać najlepszą produkcją tego roku. Ale jest na tyle interesujący, że nie sposób o nim nie wspomnieć w serialowym podsumowaniu 2019. Urzekła mnie minimalistyczna konwencja, bo w obliczu gigantycznych budżetów na przeróżne produkcje, rozegranie historii dwojga ludzi, jedynie ze sobą rozmawiających, i to zawsze w tym samym miejscu: w barze, jest czymś ciekawym. I odważnym. Jeśli ma się do dyspozycji dwójkę dobrych aktorów (Rosamund Pike i Chris O'Dowd), którzy jako partnerzy uczęszczający na terapię małżeńską, rozmawiają nie tylko o blaskach i cieniach swojego związku, ale i problemach współczesnego świata, to miniserial po prostu nie może nie wyjść.

(Źródło: eska.pl)
NAJLEPSZY SERIAL OBEJRZANY W 2019

HOW I MET YOUR MOTHER (NETFLIX)
Zdradzę Wam pewien sekret: to ukochany serial mojego chłopaka. Musiałam go więc wreszcie zobaczyć, choć zawsze robiłam uniki, bo wydawał mi się nudny, a postać Barneya na maksa odrzucająca. Przekonałam się i... nadrobiłam wszystkie 208 odcinków w ciągu chyba 4 miesięcy! Serial urzekł mnie fajnym pomysłem na bohaterów: tak ich rys charakterologiczny, jak i całościowe podejście stawiania pierwszych kroków w dorosłość rozumianą jako znajdywanie poważnej pracy, zakładanie rodziny, urządzania własnego mieszkania. Choć realizacyjnie pozostawia sporo do życzenia, zrzucam niedoróbki na fakt, że minęło niemal 15 lat (sic!) od jego premiery.
Oczywiście "Friends" chyba już na zawsze pozostaną moim ukochanym serialem, ale już wiem, że do HIMYM za jakiś czas chętnie wrócę. To sprawdzona, dobrej jakości rozrywka, której poszczególne gagi i hasła weszły już do mojego życia (JINX!).

(Źródło: serialesrebrnegoekranu.pl)

You Might Also Like

0 komentarze